RSS

Anàlisi MMI: "Cocina con Sara"

a) Títol: Juegos de cocina con Sara

b) Autor: juegosdechicas.com

c) Any, editorial: ---
d) Ubicació: http://www.juegosdechicas.com/juego/bollos_cocina_con_sara.html

f) Llengua: espanyol. Es poden elegir un total de 25 idiomes per jugar a aquest joc.



Descripció del Material

Es tracta d'un joc de simulació en què primer t'has de llegir la recepta per a fer uns pastissets anglesos (scones) i després, comences a preparar-ho. Tens un temps limitat per a fer-la. A un costat, t'indica com a pista els utensilis o ingredients que toca utilitzar. El software només deixa agafar aquell ingredient o utensili de cuina que toca en aquell precís moment. Els altres, no deixen ser agafats. Pots anar a l'armari de la cuina o bé a la gelera i el congelador per agafar allò que es faci falta per a seguir cuinant.

És un material que es pot fer servir com si es cuinés de veritat, però virtualment, de manera que els alumnes poden interioritzar les passes per a fer la recepta. També tens una puntuació en funció del temps.

b) Orientacions didàctiques per la utilització del material 


Aquest material no inclou cap guia didàctica. Les orientacions didàctiques que jo inclouria seria fer un primer contacte amb els nins mitjançant una pluja d'idees sobre el tema per a saber els seus coneixements previs. Després cada un dels alumnes individualment realitzaria l'activitat respectant els seus ritmes d'aprenentatge. Finalment, amb l'ajuda de tots repassariem globalment l'activitat, les passes i ingredients que han hagut de seguir per a realitzar Scones. 

Per tant, el professor serà un guia de l'activitat, deixant que els alumnes siguin els protagonistes del seu aprenentatge. 

c) Argumentar la qualitat i aportacions didàctiques del material seleccionat.


Aquest material és de fàcil ús, ja que només es necessita un ordinador amb Internet (no es necessita instal·lació prèvia de cap programa). Abans de començar l'activitat principal del joc, hi ha un apartat on s'accedeix a les instruccions i un altre on s'explica la recepta. Un cop dins l'activitat principal (cuinar els scones), no es pot sol·licitar ajuda

—Podem dir que s’adapta a diversos entorns: aula d'informàtica, classe amb un únic ordinador, ús domèstic, etc. Ho podem fer servir a qualsevol entorn sempre amb accés a internet.

Pel que fa a les estratègies didàctiques, hem de dir que es pot fer feina individualment, en grup o fer una competició per veure qui ho fa amb el mínim temps possible o qui aconsegueix més punts.

D'altra banda, el sistema d’avaluació i seguiment que té el material es basa en que no indica els errors, simplement no et deixar fer click a sobre de l'objecte (si no és el que toca). Si ho vas realitzant bé et va acumulant punts i bonificacions per velocitat. No hi ha un temps il·limitat per a desenvolupar la tasca, per tant, si no ho acabes tot no tindràs tots els punts.     

—He de dir que trobo que la velocitat d'aquest joc és adequada per als nins, ja que no és ni molt lent ni molt ràpid.

Es diferencia d’un material d’ús més teòric, ja que no és el mateix utilitza un joc en el qual realitzes una simulació de cuina que un material com un llibre o amb activitats que podem trobar a llibres de text. 

Promou l’ús d’altres materials i d’activitats complementàries: (fitxes, diccionaris...etc), lliurats per part del professor i la realització d'activitats complementàries (fer-ho realment de forma individual, a casa, o en grup).

Hi ha una bona estructuració del programa: el disseny clar, hi trobem molts colors: els gràfics vistosos. No hi ha excés de text i resalta a simple vista els objectes a utilitzar i el joc en si mateix. Cal dir també que hi ha una bona integració de medias, perquè no sobrecarreguen la pantalla ja que estan ben distribuïts, amb harmonia.

Pel que fa a la informació, podem dir que és correcta i està actualitzada, sense cap errada ortogràfica.

Finalment he de dir que té una gran capacitat de motivació, ja que vols veure el resultat final dels teus Scones. També et motiva el repte de realitzar-ho sense que se t'acabi el temps.  
Com a futurs professors hem de saber que totes les bones pràctiques amb TIC o no tenen els seus desaventatges i nosaltres els hem de conèixer per a poder paliar les dificultats que ens podrem trobar per aquestes desaventatges. Per tant, aquí us poso una llista dels inconvenients que he trobat:
  • — No es pot sol·licitar ajuda.
  • Sistema de navegació lineal. 
  •  No permet la modificació d’alguns paràmetres com el grau de la dificultat, temps per a les respostes o el nombre d'usuaris simultanis. 
  • No és un software obert: no permet la modificació dels continguts de les bases de dades. 
  • No té en compte les característiques inicials dels alumnes. 
  • No té en compte els progressos que van realitzant: només puntuen cada nivell. 
  • No deixa continuar el treball començat amb anterioritat.
En conclusió, crec que aquesta és un bon material per a poder-lo utilitzar a la classe, ja que els avantatges superen en molt als inconvenients, i si sempre tenim en compte els inconvenients no tindrem problemes per a poder-ho dur a terme a la classe. També crec que és un bon material perquè et permet cuinar uns Scons sense haver de necessitar una cuina i correr els riscs que ens podem trobar dins ella, ja que per a uns nins de primària, la utilització d'algunes eines no són adequades (s'ha d'anar en compte).

A continuació us deixo un Power Point amb un resum de l'explicat anteriorment.



Neus Ferrer. Amb la tecnologia de Blogger.