RSS

Pràctica 6

Aquesta és la primera entrada de l'any 2014. En aquesta pràctica hem realitzat un video per a utilitzar a classe seguint amb la temàtica de gastronomia (dins del projecte "viaja con nosotros"). Es tracta d'un video anomenat "La cuina Petit Món", en el qual es veurà un programa que presenta tres xefs de diferents parts del món, que ens cuinaran un plat típic del seu país i respondran preguntes que els farà la presentadora sobre la seva gastronomia.

Els menjars que els presentem, són menjars que ja han vist en anteriors pràctiques. Per tant, proposem aquest video com una activitat de síntesi del que ja han vist anteriorment. Així, els alumnes recordaran menjars, receptes, accents i característiques de la cuina de diferents països del món. 

Els materials audiovisuals són molt útils i fan que les classes siguin molt profitoses pel fet que els alumnes treballen els diferents continguts d'una manera divertida i amena. Al mateix temps, permet que el material s'adapti a les necessitats de tots els alumnes, ja que es presenta en un format audiovisual. Un exemple ho veim en el moment en el qual es presenta la recepta dels menjars, que es poden veure tan escrites com amb àudio (cosa que també permet la seva adaptació a nins amb algun tipus de problema visual o auditiu). Per tant, el fet d'emprar un vídeo per donar una classe és una altra forma de transmetre informació, de forma que si s'empra aquest material ha d'estar lligat als objectius establerts prèviament i no al simple entreteniment o diversió. 

Cada un aprèn a la seva manera (estils d'aprenentatge) i es respecta el ritme personal d'aprenentatge de tots els alumnes: poden veure el video tantes vegades com vulguin. A més, el fet que sigui el mateix professor qui dissenyi l'activitat audiovisual fa que aquests materials estiguin adaptats a la realitat que envolta l'aula: als coneixements previs dels alumnes, a les seves preferències i a les seves capacitats (també a les seves edats). 

De la mateixa forma, els nins poden utilitzar el material de manera autònoma (ja que està tot explicat per la presentadora). Els personatges realment són els que donen la informació que necessiten per a respondre correctament les preguntes presentades. 

Aquesta eina té infinites possibilitats d'aplicació a l'aula. Per exemple, a les assignatures de llengües podem realitzar algun curtmetratge, realitzar un telenotícies per aprendre els continguts de mitjans de comunicació de masses o històrics, fer un vídeo-reportatge sobre unes jornades gastronòmiques interculturals o fer un programa de cuina combinada amb química, entre altres.

Per a dissenyar aquest material, hem hagut de tenir en compte diversos aspectes per tal de que fos de la major qualitat possible: varem haver de cercar un lloc proper a l'alumne (la cuina d'una casa com podria ser la seva), el volum de la veu havia de ser clara, amb una pronuciació adequada (encara que amb els accents de cada un dels llocs). Hem hagut de posar una lletra d'una mida que es pugui veure sense esforç. També hem tingut en compte que la música de fons no sobrepassés el que deien els personatges però que acompanyi tot el vídeo. 

La realització del video ens ha costat molt, ja que en un primer moment vam haver de preparar-nos un guió, memoritzar-lo i gravar-nos. A part d'haver de fer el guió, vam haver de cercar les receptes dels menjars, anar a comprar els materials necessaris per a realitzar-ho i cuinar-ho finalment. Per tant, es pot dir que aquesta part ens va dur molta feina i molt de temps, ja que no és el mateix haver de fer tu mateix el vídeo que agafar-ne un de fet i només editar-lo. 

A la part d'edició de video ens va alguns problemes, ja que vam utilitzar per primera vegada el programa Pinnacle Studio perquè permet l'edició en HD i per tant, vam pensar que el vídeo sortiria amb millor qualitat. Com que mai haviem utilitzat aquest programa mirarem diferents tutorials que explicaven les diferents opcions per a l'edició del video. Creiem que és molt important per editar videos conèixer totes les possibilitats que et dóna l'eina. 
Quan editavem el video vam tenir alguns problemes (alguns hem pogut solucionar i alguns no). Un d'ells era que quan varem posar una transició se'ns tallava un video, però vam tornar a rera i ho varem poder arreglar. Una altra qüestió que ens va ser difícil de fer va ser que sortís la paraula escrita al mateix moment que es recitava els ingredients, és a dir, que quan la presentadora diu pebre vermell, et surti al mateix moment la paraula "pebre vermell" escrita. Això ens va ser complicat perquè Pinnacle no et deixa escoltar la gravació mentre poses el text. 

En conclusió, podem dir que realitzar aquest video ens pot ajudar a ensenyar d'una manera més lúdica i divertida, així els alumnes aprendran continguts de manera activa i amb un alt grau de motivació.

A continuació us deix el vídeo que he fet amb en Toni Suau:



Finalment, us deix la guia didàctica que acompanya aquesta vídeo.


Guia didàctica vídeo by Neus Ferrer Gomila

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Neus Ferrer. Amb la tecnologia de Blogger.